چه زمانی آرتروسکوپی شانه توصیه میشود?

چه زمانی آرتروسکوپی شانه توصیه می‌شود؟

چه زمانی آرتروسکوپی شانه توصیه میشود?

آرتروسکوپی شانه چیست؟

بر اثر عوامل زیادی ممکن است شانه شما وضعیت دردناکی برایش به‌وجود آید که چاره‌ای جز عمل‌کردن باقی نمی‌گذارد؛ از‌این‌رو بهتر است در این شرایط آرتروسکوپی شانه انجام شود. در زمانی که التهاب در بافت‌ها روی می‌دهد نشان‌دهنده آسیبی درونی است که در این عضو روی داده است.

پزشک پس از تشخیص درست علت می‌تواند شما را در درمان بهتر یاری دهد. البته برای درمان این التهابات و تسکین آن می‌توان از روش‌های دیگری مثل تزریق، دارو‌درمانی، استراحت و ورزش‌درمانی استفاده کرد و تا حدودی درد و التهاب آن را کاهش داد.

مشکلات شانه و دردهای آن بر اثر فعالیت‌های زیاد یا بالا‌رفتن سن روی می‌دهد. حوادث و عوامل مختلف می‌توانند این منطقه را دچار آسیب کنند و التهاب در این ناحیه به‌وجود آورند. خیلی از این لطمه‌ها با دردهای فراوان و آسیب‌دیدن غضروف و مفاصل همراه است.

ترمیم روتاتور کاف:

در زمانی که آسیب جدی به روتاتورکاف وارد شود شانه دچار درد و التهاب می‌گردد که می‌تواند بیمار را بسیار آزار دهد. به کمک آرتروسکوپی شانه می‌توان این عارضه را درمان و ترمیم کرد.

برداشتن خار استخوان با آرتروسکوپی:

خار استخوان حالتی است که در نقاط مختلف می‌تواند ایجاد شود و بیمار را دچار درد کند. البته برخلاف نام آن حالتی تیز‌گونه ندارد و تنها به این نام خوانده می‌شود. خارهای استخوانی می‌تواند در نواحی مختلف تشکیل شود که شانه هم یکی از آن نقاط است.

زمانی که خار شانه ایجاد می‌شود عضلات چرخاننده بازو تحریک شده و درد و تورم زیاد در این ناحیه ایجاد می‌گردد. در گذشته برای رفع خار استخوان از عمل باز استفاده می‌شد که درد و زمان طولانی برای بهبود لازم بود.

رفع این ضایعه امروزه با آرتروسکوپی شانه به‌راحتی انجام می‌شود. این روش تهاجمی نیست و تنها با ایجاد چند سوراخ کوچک در بدن انجام می‌شود. با هدایت دوربین داخل منطقه مورد نظر و دیدن و شناسایی مقدار و نوع آسیب، ابزار‌هایی مینیاتوری به درون بدن منتقل می‌شود و نسبت به رفع و بهبود ضایعه اقدامات لازم صورت می‌پذیرد. با این روش، عمل به بهترین و دقیق‌ترین حالت ممکن انجام می‌پذیرد. عمل به قدری با این شیوه راحت شده است که مانند یک عمل سرپایی قابلیت انجام دارد.

برداشتن لبروم یا ترمیم آن:

آسیب‌دیدن لبروم عارضه‌ای دردناک است. هنگامی که این عارضه رخ دهد شما دچار درد شدید در ناحیه شانه می‌شوید. رشته‌های ضخیم وجود دارد که دور مفصل قرار گرفته و به جای‌گیری صحیح آن کمک می‌کند. این بافت می‌تواند دچار آسیب یا پارگی شود.

لابروم شانه یک استخوان نیست و در‌واقع بافتی نرم، اما مقاوم دارد. در بسیاری از موارد پارگی لابروم با درد همراه نمی‌باشد و زمانی احساس درد خواهید کرد که از مفصل برای انجام کاری استفاده شود و یا اینکه دست خود را بالای سر ببرید. پارگی لابروم ممکن است با علائمی مثل گیر‌کردن مفصل، صدا‌دادن، حس‌کردن حالت ناپایدار در شانه، کم‌شدن قدرت و توان عضله و یا محدود‌شدن حرکت مفصل شانه همراه باشد.

این امر می‌تواند بر اثر استفاده مداوم از حالتی خاص در بدن ایجاد شود. مثلاً انجام شغلی که همیشه فشار به ناحیه خواص از این منطقه وارد می‌کند.

آسیب‌دیدگی بر اثر حوادث مثل تصادف و افتادن‌هایی که باعث در رفتن مفصل شانه می‌شود‌ می‌تواند به‌وجود‌آورنده این عارضه باشد.

مفاصل شانه مانند هر عضو و هر وسیله‌ای دچار فرسایش و ساییدگی می‌گردد که بر اثر استمرار می‌تواند از خود علائمی دردناک و ملتهب نشان دهد.

ترمیم رباط‌ها

هنگامی که رباط‌ها در ناحیه شانه دچار آسیب می‌شوند درد شدید و التهاب را برای فرد به‌وجود می‌آورند. برای ترمیم و درمان رباط‌های شانه می‌شود از آرتروسکوپی شانه استفاده کرد و راحت‌‌تر و سریع‌تر این درمان را به‌انجام رساند. با این شیوه دوره بهبودی سریع بوده و درد کمتری شخص را در‌بر خواهد گرفت.

برداشتن بافت ملتهب یا غضروف شل

بر اثر عوامل مختلف می‌تواند التهاب در عضلات به‌وجود آید. در شرایطی برداشتن این بافت‌ها که دچار التهاب شده‌اند مفیدتر است و می‌تواند به برطرف‌شدن این علائم کمک کند.

غضروف‌هایی که شل شده‌اند و حالتی متفاوت با قبل پیدا کرده‌اند را می‌توان با آرتروسکوپی شانه برداشت.

ترمیم دررفتگی مکرر شانه‌ها

افرادی هستند که بنا بر دلایل مختلف دچار دررفتگی شانه می‌شوند. این عارضه در این افراد به‌صورت مکرر است و آزار فراوانی را برای فرد ایجاد می‌کند. با آرتروسکوپی شانه می‌توان این عارضه را به‌خوبی درمان و مدیریت کرد.

یخ‌زدگی شانه

یخ‌زدگی شانه که به دلیل چسبندگی کپسول مفصل شانه ایجاد می‌شود باعث ایجاد حالتی خشک و دردناک می‌شود که دامنه حرکت شانه را کم می‌کند. بر اثر استفاده و فشار بیش از حد به این عضو به‌وجود می‌آید و همچنین در‌صورتی‌که فرد دچار سکته مغزی شود و یا دچار دیابت باشد هم ممکن است این عارضه روی دهد. آرتروسکوپی شانه می‌تواند کمک شایانی به بر‌طرف‌شدن این عارضه کند و مشکلات ذکر‌شده را رفع کند.

قبل از مبادرت به این عمل حتماً مشورت صحیح و درستی با متخصص آرتروسکوپی در تهران داشته باشید.

آزمایشات خواسته‌شده را به‌درستی و دقیق انجام داده و دکتر خود را در جریان مریضی و مصرف داروی خاص قرار دهید تا این عمل به بهترین شیوه انجام شود. شما با مراجعه به دکتر فرشید راعی هرگونه عمل آرتروسکوپی را با خیال آسوده انجام دهید و سلامت را به خود هدیه دهید.